E-commerce

Ile kosztuje reklama na FB?

Skuteczna reklama na Facebooku może sprawić, że coraz więcej osób będzie odwiedzało stronę firmową sklepu lub firmy. Warto o tym pamiętać i wykorzystywać narzędzia, jakim jest płatna reklama na Facebooku. Robi to coraz więcej osób, które świadome są tego, że to właśnie dzisiaj social media są już nie tylko narzędziem do budowania relacji ze znajomymi, ale też swoistą platformą sprzedażową.

Ile kosztuje reklama na FB?


Jakie są koszty reklamowania się poprzez Facebook? Wszystko zależy tak naprawdę od parametrów kampanii reklamowej, które można samodzielnie ustawić wtedy, gdy ma się firmową stronę na Facebooku. Oczywiście to zadanie można polecić też specjalistom. To na przykład pracownicy agencji marketingowych, które zajmują się tworzenie kampanii reklamowych na Facebook, Instagram oraz na inne platformy społecznościowe. Jednym słowem koszty zależą naprawdę tylko i wyłącznie od tego, ile chce się w to zainwestować.

Skuteczna reklama na Facebooku


Aby skutecznie reklamować się na Facebooku trzeba jednak trochę wysupłać z własnej kieszeni. Niestety minimalne koszty takiej reklamy przynoszą też mały zasięg, co oznacza, że reklamowany post dotrze do naprawdę niedużej liczby użytkowników. Wyświetli się im na tablicy, czyli inaczej stronie głównej, ale nie oznacza to jeszcze, że otworzą oni post i przeczytają go do końca, a następnie klikną w link prowadzący na przykład do strony sklepu. Aby zasięg reklamy był znacznie większy, trzeba wybrać większą kwotę. Tak naprawdę koszty około kilkuset złotych na jedną kampanię mogą przenieść się już na realne i wymierne korzyści. Jeżeli inwestuje się ledwie kilkadziesiąt zł, nie ma co oczekiwać spektakularnych rezultatów.

Jak dobrać grupę?


Poza kosztami, które związane są z reklamą na Facebooku, warto też wziąć pod uwagę to, w jaki sposób docierać do odbiorców, tak by reklama była skuteczna. Warto wcześniej dobrze przeanalizować statystyki odwiedzin stron i sprawdzić między innymi parametry związane z wiekiem odbiorców. Najlepiej kierować się informacjami dotyczącymi płci, średniego wieku, a także lokalizacji, w której mieszkają odbiorcy. Dzięki temu można dokładnie określić grupę odbiorców, a reklama będzie wyświetlała się osobom najbardziej zainteresowanym naszym kontem. To bardzo istotne, bo właśnie od tego zależy powodzenie kampanii reklamowej. Jeżeli prowadzi się na przykład sklep z dodatkami dla kobiet młodych, które lubią modę, trudno kierować swoją reklamę do grupy pań po 50 roku życia, których największym zainteresowaniem są na przykład kulinaria lub medycyna.

Reklama na Facebooku – samodzielnie czy ze specjalistą?


Sporo osób zastanawia się nad tym, czy reklamy na Facebooku ustawiać samodzielnie, czy też korzystać z pomocy specjalistów. Wszystko zależy od tego, czy ma się jakiekolwiek doświadczenie w tym temacie. Zawsze można spróbować i na początek przeznaczyć na to mały budżet, a następnie samemu ustalać parametry reklamy. Jeżeli uda się i reklama będzie miała dobry zasięg, można robić to samodzielnie. W innych przypadkach lepiej po prostu skorzystać z agencji marketingowej.

Redakcja zset.pl

Daniel, autor publikujący posty na ZSET.pl na temat finansów, biznesu i gospodarki, jest doświadczonym ekspertem w dziedzinie finansów korporacyjnych. Jego wnikliwe analizy i przenikliwe spojrzenie na aktualne wydarzenia gospodarcze dostarczają czytelnikom cennych informacji i perspektyw na temat zmian rynkowych. Z bogatym doświadczeniem zawodowym w sektorze finansowym, Daniel dzieli się praktycznymi poradami oraz świeżymi spostrzeżeniami, dostarczając czytelnikom wartościowych wskazówek dotyczących inwestycji, strategii biznesowych i ogólnych trendów gospodarczych