Biznes

Skąd pozyskiwać linki?

Kampanie link buildingowe są jednym z ważnych elementów tak zwanego off-site SEO, czyli tego, które nie jest prowadzone bezpośrednio na stronie. Nie ulega wątpliwości, że linki są istotne. Trzeba jednak brać pod uwagę, że dla algorytmów nie liczy się wyłącznie ich liczba, ale przede wszystkim ich jakość. Skąd je zatem pozyskiwać i jak robić to umiejętnie?

Dlaczego linkowanie jest ważne?

Linkowanie do konkretnej strony internetowej jest ważnym kryterium ustalania jej pozycji przez roboty wyszukiwarek. Na ich podstawie Google może ocenić wartość witryny i stopień jej przydatności dla użytkowników. Jeśli prowadzi do niej dużo odnośników, to znaczy, że znajdują się na niej przydatne treści, interesujące dla internautów.

Nie można jednak skupiać się wyłącznie na ilości. Google doskonale zdaje sobie sprawę, że pozyskanie słabej jakości linków nie stanowi problemu (na przykład można je kupić), dlatego nie uzależnia pozycji strony bezpośrednio od ich liczby, ale bierze pod uwagę przede wszystkim wartość stron, z jakich pochodzą.

Warto stosować link building, ponieważ odnośniki do strony stanowią ważne kryterium w mechanizmie Page Rank (rankingu stron w wyszukiwarce). Jak robić to umiejętnie i efektywnie?

Rodzaje linków

Link linkowi nierówny, szczególnie jeśli chodzi o ich rozróżnianie przez roboty wyszukiwarek. Dlatego dla SEO istotne są te odnośniki, które algorytm uznaje za wartościowe i warte śledzenia. Wyróżnia się:

  • linki dofollow – ważne dla pozycji strony w wyszukiwarce, dlatego to właśnie ten rodzaj odnośników należy przede wszystkim pozyskiwać,
  • linki nofollow – stanowią dla algorytmu jedynie sugestie, nie mają bezpośredniego przełożenia na pozycję w rankingu,
  • rel=”sponsored” – tak oznaczone są odnośniki, za których zamieszczenie zapłacił reklamodawca, teoretycznie tak powinny być oznaczane wszystkie płatne linki,
  • rel=”ugc” – linki wychodzące, umiejscowione na forum lub w sekcji komentarzy.

Dla SEO największe znaczenie ma pierwszy typ odnośników, czyli dofollow. Niektórzy pozycjonerzy są jednak zdania, że warto postawić na dywersyfikację.

Skąd pozyskać wartościowe linki?

Sposobów na zdobywanie linków za darmo jest sporo. Warto w swojej strategii korzystać z różnych metod. Odnośniki można również pozyskiwać płatnie i z tego rozwiązania także korzysta wiele stron.

Zobacz, w jaki sposób zdobyć wartościowe linkowanie.

1. Komentarze na blogach

To bardzo popularny i chętnie wykorzystywany sposób. Przede wszystkim dlatego, że blogów jest mnóstwo i dotyczą niemal każdej tematyki. Umożliwiają one zostawienie komentarza wraz z linkiem do strony (pole na adres URL). Nie należy jednak przesadzać z ilością, ponieważ roboty Google są wyczulone na takie manipulacje.

2. Wpisy gościnne

Link building polega w tym przypadku na zamieszczeniu na innej stronie wartościowego artykułu w zamian za to, że będzie się w nim znajdował link wychodzący do Twojej strony. Można do tego wykorzystać również platformę Whitepress, która pośredniczy w nawiązywaniu takiej współpracy między stronami.

3. Zaplecza

Twoim zapleczem do linkowania może być na przykład blog na platformie WordPress lub innej przeznaczonej do zamieszczania wpisów. Takie domeny zwykle mają dobry ranking w Google i świetnie się nadają do link buildingu w ramach dywersyfikacji źródeł pochodzenia odnośników.

  1. Serwisy społecznościowe

To dobry sposób na pozyskiwanie linkowania, jednak pamiętaj, że w tym przypadku mowa przede wszystkim o odnośnikach z atrybutem nofollow. Obecność w mediach społecznościowych jest jednak wartościowa także z punktu widzenia budowania marki, a nie tylko jeśli chodzi o linki.

Istnieje wiele innych sposób na prowadzenie link buildingu – również warto z nich korzystać.

Redakcja zset.pl

Daniel, autor publikujący posty na ZSET.pl na temat finansów, biznesu i gospodarki, jest doświadczonym ekspertem w dziedzinie finansów korporacyjnych. Jego wnikliwe analizy i przenikliwe spojrzenie na aktualne wydarzenia gospodarcze dostarczają czytelnikom cennych informacji i perspektyw na temat zmian rynkowych. Z bogatym doświadczeniem zawodowym w sektorze finansowym, Daniel dzieli się praktycznymi poradami oraz świeżymi spostrzeżeniami, dostarczając czytelnikom wartościowych wskazówek dotyczących inwestycji, strategii biznesowych i ogólnych trendów gospodarczych